Co robimy w ramach usługi Inspektora Ochrony Danych?
Pełniąc funkcję Inspektora Ochrony Danych, uwzględniając zasady wskazane w RODO, prowadzimy następujące działania:
- monitorowanie przestrzegania RODO, innych przepisów Unii oraz prawa polskiego o ochronie danych oraz polityk administratora w dziedzinie ochrony danych osobowych,
- przygotowanie lub weryfikacja i aktualizacja umów, regulaminów, polityki ochrony danych osobowych, zapytań, klauzul informacyjnych i zgód oraz innych dokumentów związanych z ochroną danych osobowych,
- przeprowadzenie oceny skutków przetwarzania danych osobowych dla ich ochrony oraz monitorowanie jej wykonania,
- prowadzenie rejestru czynności przetwarzania danych osobowych,
- analiza stosowanych techniczno-organizacyjnych środków ochrony, bezpieczeństwa fizycznego oraz informatycznego związanych z przetwarzaniem danych osobowych,
- organizowanie i prowadzenie szkoleń dla pracowników z zakresu ochrony danych osobowych,
- zarządzanie upoważnieniami oraz ewidencją osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych,
- przeprowadzenie okresowego audytu zgodności oraz przygotowanie raportu,
- prowadzenia audytów podmiotów, którym Zleceniodawca powierzył przetwarzanie danych osobowych,
- pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla organu nadzorczego ds. ochrony danych osobowych,
- uczestnictwo podczas kontroli organu nadzorczego,
- pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla osób, których dane dotyczą,
- wsparcie przy rozpatrywaniu zapytań i skarg osób, których dane dotyczą,
- nadzór nad procesem obsługi naruszeń ochrony danych osobowych,
- inne działania potrzebne Zleceniobiorcy dla celów wywiązania się z obowiązków związanych z ochroną danych osobowych.